Tässä sitä ollaan, uuden blogin ääressä, epävarmana, mutta silti toiveikkaana. Olen miettinyt jo tovin, että aloitan kirjoittamaan ajatuksiani näin, mutta jotenkin aloittaminen on aina siirtynyt. Tänään oli hyvä päivä vihdoin tehdä haavesta totta.

Olen ollut nyt tällä matkalla pian puoli vuotta. Nämä kuukaudet eivät ole olleet aina helppoja, mutta eteenpäin on menty. Kun aloitin matkani teon, olin hyvin ylipainoinen, onneton, väsynyt ja elämään kyllästynyt. Ainoa asia, mikä toi iloa elämääni oli hoitotyö. Tänään osat ovat vaihtuneet päälaelleen, perhe on nyt hoitotyötä suurempi ilo ja aionkin joillain keinoin toteuttaa haaveeni siitä, että saisin perheelleni enemmän aikaa.

Jos kerron sen verran itsestäni, että olen 37-vuotias lähihoitaja, 3 lapsen äiti ja vaimo. Teen vuorotyötä, kuten miehenikin ja lapsemme ovat 14-, 11-, ja 3-vuotiaat. Sanomattakin on selvää, että arkemme on kiireistä ja haastavaa. Kaiken tämän keskellä kulkee projekti: mamma kuntoon eli tämä matka, jota kuljen, jonne haluan teidät lukijat mukaan. Jos ajatellaan ihan kylmästi lukuja, painoa minulta on nt tippunut melkein 15 kiloa, mutta ne kilot eivät ole minulle pääasia, vaan hyväolo, mikä terveemmästä elämästä tulee. Painonpudotus on vain bonus, jonka olen tällä matkalla saanut.

Tässä pieni esittely minusta. Jatketaan matkaa eteenpäin toinen päivä.

Hyvää lauantain jatkoa!

Jonna